vrijdag 30 september 2016

Speenclip haken



Afgelopen week kreeg ik een bestelling en mocht deze lieve speenclip te maken. Het is een erg leuk en makkelijk projectje voor tussendoor. En natuurlijk erg geschikt voor een kraamcadeautje!


Ik ging meteen aan de slag!


Ik heb Phildar cotton 3 gebruikt in de kleuren Blanc, Rose en Silver. 
Het touwtje is een lossenketting die ik met een  aantal halve vasten stevig aan elkaar heb gehaakt, zo weet je zeker dat het touwtje niet los kan gaan. Voor het mooie heb ik dat deel onder de knopen verstopt. Ik heb 12 kralen van 20mm gebruikt waarvan ik er 3 heb omgehaakt. 


Het patroon van het strikje vond ik hier maar deze heb ik iets aangepast. 


Dit is hoe ik hem heb gemaakt:


Je haakt 15 lossen + een keerlosse.

 4 rijen van 15 vasten haken. 
Vervolgens haak je 2 rijen vasten om het lapje heen.

En dan is het eerste deel al klaar!



Voor het 2de gedeelte:
Haak 7 lossen 
Om deze haak je aan beide kanten 7 vasten (zo krijg je 14 vasten in totaal) 
Vouw het lapje om het middelste gedeelte van het grote lapje
Haak deze aan elkaar met 2 halve vaste


En klaar is je strikje!



Natuurlijk kreeg ik ook meteen zin om één te maken in mijn favoriete kleur, jawel, mint groen! 






Veel haakplezier!

7 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk speenkoord!
    En inderdaad, zo gehaakt en super leuk als kraamcadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Inderdaad een erg leuk projectje voor tussendoor. :)

      Liefs Froukje

      Verwijderen
  2. Super leuk gemaakt!! :-) Hij doet me een beetje aan een libelle denken. (als je nog niet heel de foto hebt gezien ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo simpel en zo mooi. Echt een leuk kraamcadeautje.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen