zondag 25 september 2016

De mooie ''dure'' sjaal

Misschien herken je jezelf heel erg in wat  ik nu schrijf. Je ziet iets enorms moois in een erg dure winkel. Je kijk op het prijskaartje en denkt ''pffff.. dat kan ik zelf ook wel maken!''. Dit overkomt mij regelmatig en zo ook laatst. Ik zag een enorm mooie sjaal en wist meteen, die moest ik hebben! 
Helaas vond ik hem toch een beetje aan de dure kant en besloot met 2 bolletjes Julia van de Zeeman en haaknaald 8 zelf een poging te wagen.  
Ik heb een simpel patroon gebruikt, namelijk de grantietsteek. Dit is een patroon waarbij je alleen maar lossen en vasten gebruikt. Daarom ook voor de beginnende haaksters prima te doen!
Om de sjaal af te maken heb ik mijn eigen lederen label halverwege de sjaal bevestigd!  



En dan hier het uitgeschreven gedeelte van het patroon: 
  1. Haak 2 lossen
  2. Haak in de eerste losse een vaste, haak 1 losse  (is een keerlosse, keer je haakwerk.)
  3. Haak 1 vaste in de keerlosse, 1 losse, 1 vaste in de 1e losse van de vorige toer (de lus aan het eind van de toer), 1 losse ( is een keerlosse en keer je haakwerk.)
  4. Haak 1 vaste in de keerlosse, 1 losse, 1 vaste, 1 losse, 1 vaste, 1 losse  ( is een keerlosse en keer je haakwerk.)
  5. Toer 4 herhalen tot je omslagdoek groot genoeg is!
Over het maken van mijn eigen labels vertel ik later meer! 
Maak jij ook gebruik van labels of leuke knopen op je haakwerkje?

7 opmerkingen:

  1. Hee Frouk!
    Welkom in blogland ;)
    Mooie foto van je prachtige sjaal!

    Leafs,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief buurvrouw!;) Ik ben ook erg benieuwd naar die van jou!

      Leafs Froukje

      Verwijderen
  2. Nu heb je een mooie unieke betaalbare sjaal. En nog veel budget voor andere haakprojectjes. ;-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies Carolien! ;) En stiekem is dit natuurlijk veel leuker, een unieke sjaal!

      Verwijderen
  3. Heel herkenbaar! En zo leuk om zelf aan de slag te gaan met een uniek exemplaar als resultaat.
    Herken jij dan ook dit? Tijd te kort komen om al die mooie dingen die je ziet zelf te maken? ;-)
    Veel haakplezier verder!
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker Ilse! En dat kan enorm frustrerend zijn. Het lijstje wordt ook nooit korter, alleen maar langer, haha.

      Liefs Froukje

      Verwijderen
  4. Dank je wel voor het patroon. Hoeveel bolletjes Julia ben je hiervoor nodig?

    BeantwoordenVerwijderen